Followers

Thursday, 6 December 2012

WALHAL HANYA DI BELAKANG RUMAH

Selamat pagi semua..:) entry pendek dan ringkas je saya nak tulis. Tajuk entry ni sebenarnya saya just nak cerita bahawa walaupun Gunung Jerai di belakang rumah saya dan kalau mandi ka bilik air atas rumah kampung saya memang boleh nampak terus Gunung Jerai ni tapi percaya tak yang saya x pernah naik ke puncak Gunung Jerai yang indah nih..walhal secoet je dari rumah di kampung. 

Encik Somi berposing sambil memandang Gunung Jerai sambil kata dalam hati bila nak pi nih ..agaknya kot.:P

Nampak dak?? ni baru keluar dari Tol Gurun, Kedah.
Dari kecik sampai besar asyik pandang je..Orang lain dari pelosok negara dan luar negara datang dan naik dan menginap di atas puncak sana. Memang menarik.. Boleh search di google..Nak menginap? menginap di resort  Regency Jerai Hill Resort ler..Sayangkan x pernah jejak kaki ke sana. So nanti nak kena pi naik jugak..hehe..sesapa yang nak pi di jemput dan sila ke sana. Keluar ikut tol Gurun je.

Saya balik kg pon mmg keluar ikut tol gurun je..:) sekejap je sampai rumah..hehe..

24 comments:

Aisy Nasiha said...

Memang gitu selalunya, orang yang dekat tak heran pun tempat menarik...org yg jauh2 beriya-iya nak pergi sana..

Nick Nashram said...

masa kat sp dulu selalu jugak p gunung jerai.
tapi x larat nak naik jalan kaki..
last2 sewa van je..huhu
ingtkan ade org tanam strawberi..
ade tanam sayur2 je.

Chic Na said...

morning akak.. mmg selalu mcm tu. kalau tmpt menarik dekat ngan rumah mmg tak heran sgt nk pegi. hihi.. maybe sbb dekat sgt kot. ;)

nanieybarnieylurviey said...

rugi tu tak naik.. dekat lak tu.. :) hehe. mungkin sbb dkt sgt kot mcm chic na ckp.. :)

Mimie said...

wah bestnye tp memg slalunye yg lebih tertarik org luar drp kita sndri yg duk dekat

IntaNBerliaN said...

sy pernah g sekali dkt gunung jerai ni.. :-) cantik pemandangan dr atas..

TiranaAduka said...

ari2 leh lawat.hehe

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

lama dh x p gunung jerai hihi

Deqla manjew said...

wahh.. kalo p ni bole la singgah trs umah akk kan...hihi

Lieya VoN JaY said...

umah kiter dekat ja dengan jeti langkawi . tapi sekali habuk pon xpernah p langkawi. :) gunung jerai pernah naik sekali.. nasib baik ada org yg bawak p,, hehhehe.. tapi pemandangan dari atas mmg memukau mata sesapa yg tengok..

Si Matatajam said...

Kalau org jauh mesti pulun nak pi Gunung Jerai tu kan.. Akak yg dekat relax ja ha ha..

LADY EMMA said...

sy org KK pn xprna naik gunung Kinabalu, tp itu slh satu impian..harap 1 hari nnti dpt naik gunung.. Skrng bru rncng nk naik bukit je, broga hill, tp ttp tggu waktu free.. lgpn skrang cuaca kat kl/selangor asyik hujan je.. :D

intanfirdaus247 said...

kan aisy....selalu mmg gitu

intanfirdaus247 said...

kalau ada strawberi gamaknya saya dulu yg naik..hehee

intanfirdaus247 said...

kan cikna, duk nampak hat jauh je..kih kih

intanfirdaus247 said...

huhuhu....tula nani..kena naik gak kan

intanfirdaus247 said...

kan mimie...mmg betul tu

intanfirdaus247 said...

wah besynya ina da nek da

intanfirdaus247 said...

x sempat abang ta:)

intanfirdaus247 said...

waniey pon da penah nek da eh

intanfirdaus247 said...

terbang dr atas terus g umh akak..huhu

intanfirdaus247 said...

hhahaha..ye ke..kena g tu lieya

intanfirdaus247 said...

tu la M..tgk je..kih kih...mcm x penah pk nak pi

intanfirdaus247 said...

moga emma dapat capai cita2 naik gunung KK tau..ameen