Followers

Tuesday, 11 December 2012

Baruch Kopel Goldstein


Siapa dia? Dia ialah penjenayah dari keturunan Yahudi (Israel). Dia dianggap wira oleh rakyat Israel. Namun dia antara manusia paling keji.
Semalam saya menonton TV Al Hijrah dan melihat rancangan dokumentari yang dipaparkan. Sungguh derita rakyat Palestin.

Peristiwa pada 15 Ramadhan 1414H @25 Februari 1994 di mana tarikh itu ialah hari purim menurut agama Yahudi la, si Goldstein laknatullah  masuk ke dalam Masjid Ibrahimi  dengan menyamar dan memakai pakaian seragam tentera tau pada waktu Subuh. Masa tu ramai umat Islam sedang bersedia untuk bersolat Subuh.  Dan si Goldstein ni telah melepaskan tembakan dan tentera2 Israel  yg lain tutup pintu masa Jemaah cuba berlari keluar. Seramai 29 orang telah syahid. Dan pastinya ramai yang cedera. Si Goldstein cuba untuk melepaskan diri tapi ditangkap oleh Jemaah dan dipukul sehingga mati.

Inilah manusia yang dianggap hero oleh rakyat Israel, siap dibuat tugu peringatan. Puih! Oh lupa pula, manusia laknat ni lahir di Amerika dan dia bertugas sebagai doktor . Bagi Israel dan sekutunya Amerika , kalau bunuh orang Islam, itu pertahankan diri..Pertahankan diri daripada apa? Bangsa Israel ni memang x diterima bumi sebab tu kalut duk merampas tanah orang.

Nak tahu lebih lanjut , search Google hokeh..

16 comments:

Kesuma Angsana said...

Gd one, KA singgah baca dlm cuti2 mesia ni hehehe

Chic Na said...

giler kejam. memang patut kot kena pukul sampai mati.

miza yusof said...

ya Allah. kejamnya diorang semua ni. dalam masjid pun boleh masuk siap tembak bagai. memang kejam dan keji.

Si Matatajam said...

Kejam sungguh lahanat ni yek...terima la pembalasan di akhirat nnt

Falsya said...

patut zaman2 hitler dulu kan kak intan, dibunuhnye semua yahudi nie kan..we need a new hitler..

redza said...

yahudi laknatullah

intanfirdaus247 said...

hi Kak KA...:) how r u?

intanfirdaus247 said...

cikna, bangsa yahudi ni memang jahat sama macam iblis dah depa n

intanfirdaus247 said...

Miza, depa ni bukan kira apadah..dah dahaga darah ja

intanfirdaus247 said...

dalam kubuq lahanat ni jenuh menjerit la kena siksa ..yahudi laknat

intanfirdaus247 said...

memang ..patut la Hitler benci dengan puak2 yahudi celaka nih...jahat nak mapus

intanfirdaus247 said...

yes..memang laknatullah puak2 n

Mimie said...

menyampah yahudi nih

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

yahudi laknatullah

Deqla manjew said...

Huhhh....keji & kejam...puak2 setan semua nih!

Deqla manjew said...

Huhhh....keji & kejam...puak2 setan semua nih!