Followers

Sunday 11 November 2012

TENgOk NeWs TV9 BaRu tauuuu...

Hari ni lepas pi umah MIL, balik umah lepak2...cuaca cam biasa...mendung ja..(seronok cuaca macam ni) ..


Kemudian..tepat jam 8 malam. buka TV9 untuk tgk news...sekali ada berita mengenai kereta-kereta di kawasan pangsapuri di Bukit Jalil  disimbah asid oleh individu tidak dikenali, Saya pon  panggil encik somi...

" Tengok nih! ada keta kena simbah kat Bukit Jalil!" (Sebenarnya cuma alert perkataan Bukit Jalil je) Sekali Encik Somi cakap eh, ni kat depan ni ja. Maknanya pangsapuri depan umah kita orang je..Rupanya kita orang sedap je tidur pagi tadi mana la nak sedar tambah2 weekend kan..Kesian ngat kat mangsa2 yang kereta diorang kena simbah tu. Sapa yang buat ni pasti akan terima pembalasannya.. kalau bukan di dunia, di akhirat pasti.

Kat sini ada macam2 bentuk pangsapuri. Ada yang 5 tingkat. Ada yang berbelas tingkat.. Semuanya pagar lain2..Fuh takut pulak lepas tu. Walaupun ada guard dan blok di situ dua blok ja, tapi tetap kena. Blok saya pula, sharp jam 12 malam , kena kunci pintu pagar utama.so semua penghuni memang ada kunci pagar utama..hehehe ..macam kem kan..Tapi sini memang taman tentera punya..Lembaga Tabung Angkatan Tentera (LTAT). Actually kawasan sini memang tenang , so green...tapi sayangnya kali ni tercemar dengan benda yang tidak elok ni..hmm..macam2 hal..

6 comments:

IntaNBerliaN said...

ooo yeke.. sy xtgk plak berita tadi.. adehh

*eh, blog awk pun intan berlian ye.. samalah kita.. hihii :-)

Anonymous said...

hurmm...mcm2 kan skrg ni...take care ye...

intanfirdaus247 said...

Hehe...a'ah..kita sama..:) sy pon lagi lah..baru tau tgk berita ja..walhal pangsapuri sebelah ja...tidur sakan..hehe

intanfirdaus247 said...

tu la JS.....tq ye..JS pon always take care ye

musang said...

harap2 xdelah pulak orang yg kena simbah dgn asid

intanfirdaus247 said...

Minta dijauhkan...