Followers

Tuesday 27 November 2012

Kisah Benar Lagi Nih



Disebabkan hujan saya masih di ofis jadi reply ler semua komen kawan2 dan terjah blog yang saya belum komen entry depa dan terjah org yg baru follow saya..(kalau blogger glamer, depa terjah dak kita balik kalau kita komen depa nyer entry?:) hahahaha

Ni kisah saya dengan encik somi pi satu rumah hantar barang pada seseorang ..di KL..Teman encik somi la ni.. Dalam bulan 9 tahun ni juga la..masa hari tu saya cuti sebab ada interview..da orang panggil kita, kita p la . Lagi satu x apply pon, dia kata search kot jobstreet dan saya sesuai dengan jawatan tu..Tapi sebnarnya dah x mau pi mana dah sebab selesa dah kat sini..haha

Okeh, berbalik ke rumah tadi, kami sampai depan umah yang besar (x derlah besar sangat), kami tengok ada anjing besaq giler.. encik somi tengok alamat dan nama berulang kali..genyeh mata 4 juta kali..Nama Islam ..X dan nak pikiaq anjing besaq tu mai serbu kat pagaq..naseb pagaq katup rapat..Saya jelling siep siep kat anjing tu…jeling tajam. Encik somi kata, ni rumah cina kot..tp nombor rumah semua betol tau!

Encik somi amek tepon dan tepon,”Hello Assalamualaikum..Encik…”
Penjawab “ Waalaikumsalam..ye saya betul tu rumah saya..x apa, wife saya bangsa lain (sebenarnya dia sebut bangsa apa tapi malas nak sebut)..x ada sapa di rumah..”

Encik somi dan saya berpandangan dan saling memandang dengan perasaan yang tak terkata apa.. Tapi rajin kan dia menyamak..Anjing tu tidak diikat langsung ya…ehhehe..dunia oh dunia sekarang..macam2..

12 comments:

Miss Mirror a.k.a Sam said...

Ish ish ishh..
Sedangkan jiran Kak Mirror yg non muslim pun ramai yg tak suka bela anjing.


ainil fazieda said...

biasa lah kak . owg islam mcm xislam dah la neyh . jiran sy pon mcm tuh :)

Chic Na said...

errr.. apa tu? konfius identiti ke.. hihi.. macam2 kan.

Si Matatajam said...

Speechless......Hmmmm,...Isk isk isk....

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

xtau nk kata apa kak.....

nabilah_2908 said...

hrumm..nak ikut budaya di Indonesia agaknya..suami isteri berlainan agama takpe kalau berkahwin...haih.. :(

intanfirdaus247 said...

Tula kak mirror..x paham saya..:)

intanfirdaus247 said...

tula mish, macam2 dunia sekarang kan..hmm

intanfirdaus247 said...

Haha.konpius giler yang oii

intanfirdaus247 said...

Kan M…kak intan tergaru2 kepala berpinau mata jap

intanfirdaus247 said...

2la waniey..kak intan pon kelu dan sedih tgk org Islam macam n

intanfirdaus247 said...

Nabilah, tu lah kan…Moga Allah beri hidayah kepadanya