Followers

Thursday 8 November 2012

Al Fatihah Buat Yang Telah Tiada


Malam ni, seorang diri menghadap laptop..buka blog..sekali terpandang blog yang saya follow iaitu blog BICARA MAK DARA, entry nya kali ni buat saya cukup sayu... Kini telah sebulan arwah ayahanda  Mak Dara pergi meninggalkan Mak Dara . Bila saya baca entrynya...saya sebak sebab rupanya sudah 5 tahun arwah ayahanda saya pergi meninggalkan saya..Arwah Haji Othman Bin Haji Ahmad.. Arwah ayah meninggalkan saya pada Hari Jumaat, 2 Ramadhan , 2007...selepas solat Jumaat... saya masa tu tengah bekerja di KL, mendapat panggilan dari kampung mengkhabarkan ayah telah pergi buat selamanya.. Saya sempat bercakap di telefon dengan arwah dua hari sebelum arwah pergi. Arwah tiada penyakit apa2, cuma mungkin sakit tua sahaja. Arwah pergi dalam keadaan yang cukup tenang..sambil duduk di atas kerusi yang macam kerusi malas tu..tangan dalam berkiam...

saya pulang dan sampai ke rumah, dan memandang jenazah arwah ayah, hancur luluh melihat ayah terbaring kaku..namun saya redha..dan sayalah orang yang paling akhir meninggalkan kubur. Saya berkata dalam hati.." Ayah, cek balik dulu" ..Buat Mak Dara, semoga Mak Dara tabah menghadapinya. Al Fatihah

11 comments:

musang said...

ayah sy pon dah meninggal selepas raya tahun lepas..arwah pon meninggal atas kerusi malas

semoga roh para arwah ditempatkan dikalangan org beriman. amin

intanfirdaus247 said...

Redza..Morning....:) Ye ke....kita dah x ada ayah ..:( Al Fatihah..Redza x ada fb ka?

dayan punyer said...

Semoga lambatlah saye nak merase kehilangan orang tua.. semoga panjang umor mereka.. Aamiin~ Al-Fatihah juga pada yang sudah tiada..

intanfirdaus247 said...

Kita sama2 doakan kesihatan yang baik buat mereka yang masih bernafas di bumi Allah ini..Ameen...terima kasih Selipar Hijau sudi singgah blog intan..:) salam ukhuwah..:)

munna said...

Sedekahkan Al-Fatihah buat arwah di sana... itulan bekalan buat mereka di sana....

intanfirdaus247 said...

InsyaAllah Munna....

Qhaifa Nur said...

takziah....
moga arwah tenang di sana.........

bicara mak dara said...

Masyaallah Mak Dara benar benar terharu akan entry Intan ini.. terima kasih Intan Mak Dara dan keluarga akan kuatkan hati dan semangat untuk menempuh hidup tanpa arwah.. Insyaallah masa akan mengubat segalanya.. Terima kasih kerana memahami apa yang Mak alami.. Hanya insan yang pernah merasa kehilangan dapat memahami perasaan kita kan.. Buat intan tabahkanlah hati ya semoga roh arwah ayah Intan dan Arwah ayah Mak dara diletakkan di kalangan orang orang yang beriman amin.....

intanfirdaus247 said...

Terima kasih Ma Dara...x apa, bak kata orang menangis sama2 , ketawa sama....Intan tahu Mak Dara kuat..Kita doakan yang terbaik buat mereka "di sana" ameen

intanfirdaus247 said...

terima kasih Nur

musang said...

fb ada tapi xaktif sgt