Followers

Wednesday 7 November 2012

CeriTa TenTang REmbat Buah DuRian



Cerita ni masa saya zaman bujang dulu. Masa kerja di kompeni lama, saya menetap di Kg Selayang Lama. Rumah kampung. Bilik satu je..rumah saya pulak bersebelahan dengan rumah Pakcik Zubir.. Apa yg memisahkan rumah kami hanyalah dinding papan.Jadi kalau kami gelak, menjerit ka bagai, memang keluarga Pakcik Zubir akan dengar dan sebaliknya juga kalau depa duk gelak bagai..kami dengaq juga.Saya dulu duk bertiga dengan  Nisa, Kak Ida..pas Kak Ida kawen tinggal saya dengan Nisa..Lepas tu ada la kuar masuk orang dalam dua orang ja..pastu kami duk dua ja..umah kecik ja..bilik air pon faham2la umah kampung, sewa pula tu..hehehe..Nak dijadikan cerita, kami Nampak ada dua biji buah durian dekat rak kasut umah..Nisa balik terus tanya buah durian sapa ni? Saya cakap tatau. Lepas tu kami assume Mak teh (mak menakan Nisa duk depan umah kami ja) bagi durian tu kat kami. Apa lagi kami bawak masuk durian tu dengan hati yang girang. Mau idak, bau nya pon dah membuka selera kami. Fuh! Buka saja, terserlahlah isinya..kami makan sambil ketawa riang di depan pintu umah yang dittutup rapat. Memang sedap betul.Habis buah durian tu kami kekah berdua..Erk kenyang.. Tidor dengan aman.

Pagi.
“kak nisa, Nampak x buah durian Pak Cik Zubir? “ tanya sepupu Nisa (anak Mak teh). Gulp ! Upanya kami dah bedal buah durian orang..Apa lg Nisa terus start moto , aku bonceng deru ke pasar borong selayang. Operasi- mencari durian terbaik sebagai pengganti..takot wooooo…lepas ditelek telek, kami dapat durian mahai gred terbaik , kami beli 3 biji..terus balik umah.
Kami ketuk pintu, bini dia kuar, “ kami minta maaf, semalam kami ingat durian tu mak teh bagi kat kami, tu kami ambik, n kami beli lain sebagai ganti..” tersipu2 kami malu..huhuhuhu
Mak cik tu amek dua biji , sebiji dia bagi kami..dan dia pon x marah , tapi dia tergelak sakan dengan kelaku kami..hhehehehhehe..petang tu kami dapat bubur durian dari mak cik…owh sedapnya..terima kasih daun keladi..hehe..banyak lagi aku nak cerita pasal rumah sewa ku yang satu ni..lepas aku dapat keja kat popular,aku terus pindah ke Bandar tasik selatan sehinggalah aku kahwin.lepas kahwin pindah duk kat belah nun, bukit jalil..:)

6 comments:

musang said...

kes salah faham je ni kekeke...eh sy pon pernah tinggal di bndr tasik selatan kat task heights

intanfirdaus247 said...

Redza, eh ye ke? Tahun bila? Intan umah dekat Shell tu..opis intan tau x kat mana? Kan belakang tasek height tu sebenarnya..tapi nak direct dari situ x leh la..hehe..kena wat u turn kat bawah sebelum ke bdr tun razak nun..hehe..opis betul2 atas sebelah kem sg besi..hehehe..mesti tau dan penah pi makan sup meletop kan kan..hehehe..sekarang duk mana?

musang said...

dah lama dah 7,8 tahun dulu..sy kejap je kat situ 6 bulan je pastu pindah seri kembangan..tmn seri serdang hihi

intanfirdaus247 said...

Eh ye ke..dekat2 dengan Bukit Jalil la kan.hehehe..skrg redza kerja kat area mana? Duk datang x sg besi? Beger sg besi yg sedap! Penah makan x? Hehehe..sg besi pon dah banyak berubah dah ..dulu pekan koboi je kan…Intan nikah kat masjid depan tasik height tu la..hehehhehhe

musang said...

owh nikah kat sana...sy pon dah lama xpergi tasik height tu

Unknown said...

hish....mujur ada durian ganti yer..hihi