Followers

Sunday, 25 November 2012

Sesuatu Di Pekan Koboi. (Cerita Seram, Sila Baca)

Apa ada di Pekan Koboi? Kat mana pekan koboi ni??

Pekan Sungai Besi Intan panggil kan pekan koboi walaupun x ada koboi naik kuda kat sana...hahaha. Sekarang bukan lagi pekan koboi..Sudah maju dan banyak berubah. Sapa penah pi sana taulah. Ada satu gerai cendol kat sana sedap. Ramai orang pi pekena cendol situ.  Selalu abang2 tentera, kakak2 tentera, orang awam datang makan kat cendol area situ. Ada juga gerai jual rojak. Intan bukan nak ceghita pasai ni..pasai lain..next paragraph ok!:)


*
*
*
*
*
*
*
*
Hari ni Intan pi makan tengah hari di sebuah kedai makan di pekan n. Kedai ni kedai nasi campur, dari pagi dah penuh sampai malam. Lauk dia memang banyak. Tapi Intan mai sini sebab ada sesuatu di pekan koboi ni, kat sini ada ULAM PUCUK BETIK yang disediakan oleh kedai makan ni. Sungguh sedap. Ambil nasi sikit, tuang kuah pajeri nenas, ikan tenggiri goreng, ulam pucuk betik dengan ulam ape ntah dan sikit sambal belacan. Sedap dan berselera intan makan. En Somi s x suka sebab dia kata pahit.Tapi memang pahit pon. 

Antara kebaikan ulam pucuk betik: Sesapa yg first time nak cuba mungkin rasa pahit melampau tapi lama2 ok la..makin pahit makin sedap makan nasi. Seimbangkan la pemakanan anda..Cewah.


  • Boleh mengatasi migrain
  • Menurunkan tekanan darah tinggi
  • Rendahkan tahap kolesterol dalam badan
  • Dikatakan juga boleh melangsingkan badan jika selalu amalkan (ye ke???) heheh.

Sekianlah, kisah "sesuatu di pekan koboi". sebenarnya x ada pon yg seram..saja suruh kawan2 baca dan tahu khasiat pucuk betik ni je..hehe..jangan marah naaa..:)

24 comments:

Miss Mirror a.k.a Sam said...

Pucuk betik mmg bagus, boleh menambah susu badan klu tak silap... emak I suka makan... hasilnya mmg beliau setakat ni alhamdulillah sihat walatiat dlm usianya yg dah lanjut.

redza said...

xpernah makan pucuk betik...masa dok bndr tasik selatan dulu selalu jugak lepak2 sg besi lebih2 lg kat desa tasik

Chic Na said...

tak suka pahit2. tp yg pahit tu la yg bagus kan. :)

Wak Gelas™ said...

wak pon X sukak makan pahit jugakkk.. ahhHaks

Si Matatajam said...

Kak M paling suka layan ulam raja saja sb x pahit.. Kl pahit ni mmg kureng sket..

Si Matatajam said...

Errr seram tang mana yek?

intanfirdaus247 said...

Kak Mirror, org2 tua dulu patut sihat kan,,makan makanan yg tidak tercemar dan asli kan..:)

intanfirdaus247 said...

Redza. pekan sungai besi g x?

intanfirdaus247 said...

yg pahit itu ubt cik na..:P

intanfirdaus247 said...

haha..wak patut cuba wak..

intanfirdaus247 said...

intan memang kuat berulam kak m..pahit lagi ,lagi intan suka..cbaran

intanfirdaus247 said...

x seram tang mana2, saja nak suh readers baca sampai abes sbb nak org tau kebaikan pucuk betik nih..hheheheh.tajuk tu saja bg saspen sikit..:)

Azhafizah Md Nor said...

tak pernah pergi sini lagi.btw,pucuk betik pahit =__='

nanieybarnieylurviey said...

sgt pahit. pernah mkn skali.. tp ulam yg nani paling suke ulam raja.. :)

p/s: maaf kak intan.. lmbt jejak balas.

Kesuma Angsana said...

mmg suka sgt pucuk betik ni! hehe

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

pahit mmg wani xmkn la tp yg pahit selalunya bagus eheeeee

PinkUmmi said...

aish...migrain sy..hahaha

intanfirdaus247 said...

hahaha..kan fizah, memang pahit tapi syahdu bila makan..hehe

intanfirdaus247 said...

naniey , ulam raja pon sodap..:)

intanfirdaus247 said...

Wah KA pun suka juga ya..:)

intanfirdaus247 said...

wanie x suka juga eh pahit2?:)

intanfirdaus247 said...

hahaha..tensen dakk?? kah kah

mummy alisha said...

nak kena carik jugak pucuk betik ni.. slalu makan betik jer...

intanfirdaus247 said...

try la makan ..tapi kalau x biasa mmg pahit tau..heheh