Followers

Tuesday, 27 November 2012

Anak patung daripada kain batik

Zaman dulu nak main mainan macam patung ni agak susah sikit walaupun ada dijual.  Jadi inisiatif dulu buat anak patung guna kain batik. Sesetengah orang guna kain sapu tangan pon boleh.. Sapa ingat dan pernah buat cara lipatannya. Dan sapa pernah main anak patung kain batik ni?? Dan sapa yang tatau langsung benda macam ni pernah wujud.


Tapi bila dah lipat bukanlah jadi sebijik anak patung yang comel..Namun bentuknya kami ,budak2 kecik zaman tu dah anggap itu dah ala2 anak patung..boleh kendong bagai..hehe
Tetiba kenangan ni masuk ke dalam kepala otak.  Cara lipatannya tak lah susah. Perlu dua orang untuk menarik sesetengah bahagian. Tetiba nanti balik rumah macam nak try buat lah. Nak mengimbau zaman dulu kala..Rindunya zaman kecik..

Maaf ler x ada picture, kalau saya masih ingat cara lipatannya saya balik buat di rumah dan upload ok.kalau x jadi minta maaf la ye


15 comments:

munna said...

munna pernah main anak patung ni... munna pun dah lupa mcmana nak lipat....

aizamia3 said...

nampak sangat kita ni sezaman cuma lain tahun je.. hehehe..

intanfirdaus247 said...

ye ke ai..hehe..best kan zaman dulu kan ai

intanfirdaus247 said...

samalah kak intan...lupa juga..nanti balik malam na try test

azievee said...

sy dulu pakai buah pinang pastu suh mak jahit kan baju patung tu...kesiankan...tp best ada x mengabihkan duit mak bapak...hahaha

Mimie said...

ade ke??1st time dnga patung drp kain batik

Chic Na said...

tak pernah tengok. takde picture pulak. camne tu nak buat mcm menarik je. huhu..

nanieybarnieylurviey said...

harap ada gmbr.. pasal anak patung ngn sapu tangan tu nani pernah tgk n buat tp tu zmn sek rendah n skang mmg xingt..

intanfirdaus247 said...

yang buah pinang tu x penah pulak....tp budak2 zaman dulu mmg jimat..selalu recyle atau guna bahan semula jadi je buat menan

intanfirdaus247 said...

ada..:) sy dulu selalu buat..:)

intanfirdaus247 said...

cemana eh nak citer...nanti alek try len lipat2 mana tau jadi..kang kiter amek pic

intanfirdaus247 said...

nanti kak intan try buat balik..:)

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

pernah ada dulu hehehe...tok yg buatkan hihi

intanfirdaus247 said...

Haaaa.waniey pon ingat ..hehe..

izan mama mia said...

saya ingat dulu main lipat sapu tangan jadi cam anak tido dalam buai tuu..hihih..ada buat tak?