Followers

Saturday, 24 November 2012

Habis Cucur Keriaku Terpelanting!

copy dari : rasa.karangkraf.com
Ini kisah yang benar terjadi..Kisah ni waktu intan dah besar la, x silap dalam umur 23 atau 24 mcm tu.. Di kampung intan di Kedah kejadian ni terjadi.  Tengah syok duk goreng cuq (cucur) keria kat dapurq, (pintu dapur terbuka ok) , sekali kaki rasa sejuk ja..sejuk sungguh! Masa tu tengah duk kaut slow2 cucuq keria dari kuali. 

Bila pandang ke bawah tokojut sungguh! Ular! Ular air lalu kat kaki cek! Di sebabkan terkejut melampau, habis cucuq keria dalam pinggan intan lempar dan terpelanting ke cerok dapur.Menjerit macam orang gila sat! Yang ular tu terkejut pecut (ular pecut?? macam kayuh beskal ala pocket rocket man pulak) keluar rumah juga la kot sebab intan menjerit mak aih kuat gila, .duk pikir dia masuk dari mana. 

Nasib ular air je..kalau yang lain dan berbisa la, tatau laaa. Uish seram dan geli dan takut sungguh! Habis cucuq keria ku terpelanting atas lantai..nak kutip x gamak dah..biru sekejap muka ku..kui kui

22 comments:

Ibu Lala said...

Hi hi hi. Kelakar pulak bila baca. Tapi seram pun ada gak. Kalau akak mau terpelanting segala benda yg ada.

intanfirdaus247 said...

tu la pasal kak, sy ni mau biru juga muka punya tekejut

Chic Na said...

seriau je baca. kalau saya ngan kuali terpelanting kot. huhu..

ADZA IRDAWATI aka MAK DARA said...

fuhhh nasib baik tak jadi apa apakannnn

intanfirdaus247 said...

kih kih..kalau terpelanting kuali mau tumpah lak minyak tu chic na..hehe

intanfirdaus247 said...

naseb bek tau mak..hehe

Chic Na said...

haha.. terus tergoreng ular tu. huhu..

utk harga coklat intan tgk kt fb page ya. :)

Ibu Lala said...

Time kasih ye ajar akak cane nak wat linkwith tu.

IntaNBerliaN said...

kalu cmni.. sy pun tkejut... hihi

nadia said...

kak intan, feberet nadia niiii! :)

intanfirdaus247 said...

haha..tak leh bayang chic na oii kalau tergoreng ulaq tu...ok,nnti intan sekodeng

intanfirdaus247 said...

sama2 kak..:)

intanfirdaus247 said...

memang ...ular tu..hehehe

intanfirdaus247 said...

nadia suka ka.? mesti meleleh ayaq liuq tgk pic tu kan kan? heheh

redza said...

huish!1 bahaya tu..nasib baik tak tercelup tangan dlm minyak panas tu

intanfirdaus247 said...

uish,,naseb la dakkkkk..

Nick Nashram said...

cucuq keria tu camne eh..
tak penah tengok dan rasa lagi..huhu

intanfirdaus247 said...

yg ubi keledek dilenyek , buh tepung gandum ket, gaul..ada gula sebagai bahan untuk gaul lepas goreng cucuq keria..tgk gambaq kat entry intan tu..huhu..sedap oooo nick!

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

ular kot mau xterkejut...

PinkUmmi said...

sampai terpelanting buat kuih...huhuhu

intanfirdaus247 said...

ahahahaha..mmg tokujut

intanfirdaus247 said...

tekejut mak nakkk