Followers

Wednesday, 7 November 2012

Hantu Ikan Keli!



Seram x tajuk n? ke korang nak tergelak? Akakakakaka…ada ke hantu ikan keli masalahnya? Cenggini cerita dia…Kawan umah saya ni keja tol kat pasar borong KL ..err Pasar borong ni kat kg selayang ja tapi tatau naper nama dia pasar borong KL..hhehe..kekadang dia selalu bawa balik ikan , buah atau sayur orang pasar kasi..
Satu hari Nisa bawak balik ikan keli yang masih menguet menguet  ( bak kata org kedah duk bergerak2 lagi).  Dia suruh saya siang ikan keli tu. Mak aih..saya bukan reti siang ikan ni..ikan lain reti..ikan keli ni geli ..tp tang makan  x geli..hehhehe..nak tak nak masukkan dalam baldi.orang kata buh garam nak matikan dia..saya pon buh garam dalam baldi nak bagi mati..punyalah liat nyawa ikan ni..pastu agak lama sikit saya amek ikan tu..terketaq2 tangan..geli semua ada..pastu saya “sembelih” leher ikan tu…masalahnya tak putus dan saya lari ketakutan tinggalkan ikan tu..Nisa datang dan dia pon geli…lepas tu dia yang tolong potong kepala ikan tu..tapi muka Nisa nampak ketakutan , senget benget semua ada bentuk air muka..pastu kita orang campak ja kepala ikan belakang rumah..fuh tutup pintu belakang.selamat.  pastu terus goreng kunyit. Dah siap..kitaorang ratah makan dengan sos cili..sedap..tetiba nisa cakap “ EH, HANTU IKAN KELI TU NANTI DATANG KACAU KITA X? SEBAB KITA CAMPAK JA KEPALA  BELAKANG RUMAH?”  aku lak wat muka seram..erkkkkkk..tapi memang seram la sebab tengah potong kepala ikan tu, ikan tu masih hidup…sejak tu saya x pernah dah beli dan siang ikan keli..nak makan ikan tu, makan di kedai je..heheheh

5 comments:

redza said...

lah ketuk je kepala ikan keli tu sampai mai haha...ikan keli fav sy tu huhu sedap

intanfirdaus247 said...

saya x berani ketuk...takut semua ada..panik woooo

Miss Mirror a.k.a Sam said...

Thanks singgah blog Kak Mirror tadi.. dan thanks juga sbb memfollow.

Ikan keli?. Seumur hidup Kak Mirror tak pernah siang ikan hidup Dik... takut!.

intanfirdaus247 said...

Kak Mirror, terpaksa kak,..huhu..itulah pertama dan terakhir saya siang..seram sejuk..heheheh..sama2 kak..moga ukhuwah kita bertambah erat..ameen!

izan mama mia said...

hahahha...baca entry intan...agaknya intan ni jenis happy jer kan sbb baca entry intan buat saya nk senyum sampai tergelak pulak tau..hahahaha..saya pun xreti siang ikan keli