Followers

Tuesday, 8 January 2013

MAIN TEKA-TEKI


Relaxkan minda anda..tarik nafas dalam2 …

Seekor kambing cuba menyeberang sebatang sungai untuk ke daratan sebelah yang banyak makanan tapi  tak boleh sebab titi/jambatan tiada. Dalam sungai tu pula ada banyak buaya yang suka makan telor kambing. Jadi cemana kambing tu nak seberang sungai itu?

Koh koh koh…cer teka..

27 comments:

fieda said...

hehehee..selamat pagi intan..wah ada teka teki la pulok..sat nk pikir jap..

Che Rosliza Che Mat said...

Wah!!! kambing panggil buaya suruh berkumpul...kata kambing "Wahai! buaya2 sekelian...berkumpullah...sebab Raja Sulaiman suruh berkumpul kikikiki" betul ke tidak tak tahulah....Pastu kambing kira buaya sampai ke seberang sana...

Anum said...

hahhahha

MaMa Rey said...

camaner yer..

pakai perahu kot..hehe

Falsya said...

kambing tuh berenang kuak lentang..wakakakakakka

nea lopah said...

Telor kambing??? hahahaha...

Deqla manjew said...

aduiii teka teki mencabar minda betol la kak.. x tercapai dek akalku.. hahaha.. nanti kena pikir dulu... :p

Kesuma Angsana said...

payah nak main teka2 pagi2 ni apaligi mengantuk bila belasah nasi lemak pagi tadi hehehehe

Cheq Kaq said...

jawapannyeeeee...bagi jelaa makan telur kambing tu..wat masak separuh, separuh lagi mesti still selamat kan..koh koh

Mimie said...

sy tak leh jwb kak.....blurrrrrrrr

Sue-Rya Qistina said...

hehehehe..lawak je rasanya teka teki teka tekuk ni. tang telor kambing tu yg paling kelakar sekali. hehehe

Kakzakie said...

Kenapa tak pakaikan aje kambing tu seluar dalam kan tak nampak buaya telor kambing tu intan hahaha.... intan bagi soalan lucu kakak pun jawab luculah (jgn marah tau..)

♥ Cmª shIemª ♥ said...

salam kak intan..
hahaha..teka teki memulas kepala lutut..
cma xtau jawapan die..
kenapa mesti 'telur kambing'??? hohoh.. :p

the malay male said...

mcm cerita sang kancil dgn buaya pulakk

Mia Kassim said...

telor kambing ???? memang ko buaya....

wantie said...

haha.. suh kambing tu kuak lentang je.

Mimie said...

singgah sini kak....

fitik tuh maknenye gotong royong...nih istilah yg digunaka pakai tentera n polis...hehehe

amirini said...

Kambing tu jalan je sbb kambing tu betina. Kambing betina xder telur... Btul x???

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

salam intan.....betul la rasanya jawapan Ecik Amir tu..kambing betina xdak telor(^_^)
Terima kasih atas sokongan pd biz k.atie ya...

wan nurul hezrina abd halim said...

kambing2 ada2jer si kambing nie

Ibu Lala said...

Akak baru baca teka teki intan ni ha. Nak pecah perut gelak. Mcm2 jwpan. Suh je kambing tu pakai SD. So boya boya ti x nampak lah telo kambing tu.

munna said...

macam2 jawapan .... hehehe kelakar pun ada...

Chic Na said...

eh kambing ada telor ke kak. hihi.. mencabar minda nih. tunggu jawapan jelah. ;)

IntaNBerliaN said...

hihii baca teka teki ni pun dh tergelak.. hahaa

mama aryan said...

x dapek den nak jawab ha...hehe

Si Matatajam said...

Berenang kuak lentang mesti buaya tak bleh ngap teloq kambing tu

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

mana aci kak main teka teki time wani xder sob sob sob