Followers

Friday, 18 January 2013

AKU BERLARI UMPAMA USAIN BOLT KERANA…


Ada satu kisah BENAR masa saya baru masuk darjah 1 dulu. Kes ni masa awal2 masuk dulu. Dengan ikat tocang dua kat rambut, pakai unform skirt tu..(cute ja rasa masa tu..koh koh..pasan jap!!)

Saya nak terkucil.. Terkulat2 menahannya.  Cakap dengan cikgu nak gi tandas..Lepas cakap lari pecut 100 meter kalah Usain Bolt tu..sebab fuh dah hujung2 dahhh…

Saya berlari walau selaju Usain Bolt tapi dah sebab tak tahannya terus masuk TANDAS KAUM ADAM @ LELAKI. Sebab sebelum TANDAS KAUM HAWA @ PEREMPUAN, akan jumpa tandas kaum ADAM dulu kemudian barulah tandas kaum Hawa. 


Saya dah tak kira mana yang sempat saya bedal masuk. Al maklumlah darjah 1.Pedulik hape masa tu difikiran! 

Fuh Legaaa den…Tapi ada masalah baru timbul!

Saya  dengar sora kaum adam yakni budak2 lelaki. Suara mcm abang2 darjah atas je..mungkin 4,5 atau 6. Saya diam dalam tandas tu.Lama jugak. Bila dah tak tahan, saya buka pintu!! 

Terkojut humang aih dak2 laki kat situ. Depa bukan gelak tapi terkejut! Saya pulak dengansekuat tenaga yang ada berdezuppp saya lari x hengat punya dan sekali lagi aksi Usain Bolt berlaku!Zaaassss lariii.. Malu wehhhhh…. Pengajaran tol!

22 comments:

Aisy Nasiha said...

Ha pecah rahsia.... Kak, kira ok lagi tu sebab terjadi masa kecil lagi.. Saya pun penah aritu...bayangkan tahun lepas je ni, malu2.....

nea lopah said...

koh koh koh...kelakar betul. nama pun darjah satu kan? apa khabar kak intan comel ari ni?

p/s : simpan saya satu masker arang tu yer, next week sy bank in duit.

CeqGu said...

hik hik hik.....agaknya memang orang2 kelahiran tahun 79 ni ada badi dengan tandas kot hohoho

Mia Kassim said...

apa bleh buat...dah tak tahan kan....hehehe

izan mama mia said...

ok lg tu intan dr berciciran masa dok tgh berlari tuuu....hebat intan masih ingat..saya masa darjah satu..suma dah tak ingat...

Kesuma Angsana said...

ha ha mmg kenangan x boleh lupa tu intan

Nisah Idham said...

muahahhaha
mcm tu .. okey . nisah jugak penah lalui menda yang sama. malu den tak terkato..

Anum said...

hahahaha dah pecah rahsia

Cheq Kaq said...

hahahahahahha!kelakaq laaa akak ni!

boleh pulak tersalah masuk..darjah satu kan..kalo dah besar2 camni salah masuk camne ek??erkkkk??

Si Matatajam said...

Ha ha ha..pecut abih meter la kiranya...

Mimi Azirah said...

pecah sudah rahsia akak

Mrs Velentine said...

hahaha...kelakar lah akak ni..

nanieybarnieylurviey said...

Hehe.. Mahal pnglaman tu kak :) tp zm dlu xmcm zmn skg :)

P/s: maaf lmbt sngh.. Busy skit.. :) have a great weekend kak intan

Nick Nashram said...

heheh..zaman akak bercinta masa kecik2 dulu takde ke? :)

Falsya said...

hahahahahahahahahhaahhahahahahahahahahahahhahahaa.....nasib baik akak berdesup lari...so dieorg xnmpk muke sgt..hahaha

QasehnyaRania said...

boleh dimaafkan sebab baru darjah satu.
bayangkan kalau terjadi sekarang, acaner?

Deqla manjew said...

hahahahahahhahhahaahhahaa... nah amek!!! deqla gelak kuat2 ni kak.. adeyhh x menahan betol la akak ni tau.. boleh lak slh masok toilet.. dah mebuang baru prasan..kalo x dgr sore bebudak tu smpai ke sudah tak sedar lagi tu.. hikhikhik

♥ Cmª shIemª ♥ said...

salam kak intan..
hehehe..senyum2 saye bce..lucunye kenangan zaman sekolah rendah dulu.. :p

Deq's Qienz said...

muahahaha kelakar la kak intan nih..itu la asek tahn kencing sgt kan..padahnya salah masyuk jamban la..skg jgn wat cmtuh tau bruk sgt aihhhh :P muahahaha

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

hahahaha pecah sudah rahsia kak oiiii

mama aryan said...

Haha...kelakar la

Chic Na said...

kikiki.. konfem ingat sampai bila2. nasib depa tak cam muka akak. hahaha..