Followers

Tuesday, 2 April 2013

I LOVE LAMB

Me dan Encik Firdaus suka lamb..jadi kalau nak p makan luar hari2 jenuh la..so beli lamb kat Giant banyak2 ..murah je..pastu simpan dalam peti ais wat stock.

Cara saya masak:
Lamb diperap dengan sos..(sos perapan ni boleh beli kat supermarket.macam2 perisa dan jenis ada) 
letak minyak zaitun sikit
garam 
black pepper
perap dalam 30 miniit
pastu boleh gril atau goreng je dalam pan.letak minyak zaitun sikit supaya x melekat.
kuah perapan tu leh palit2 kat daging tu masa duk bakar  atau goreng .






30 comments:

heirizalieyana said...

hadiah awesome sekali, , GA selama satu bulan,,apa tunggu lgi,,jom join
http://cyanxkamo.blogspot.com/2013/04/1st-giveaway-by-artisamess.html

nea lopah said...

western malam ni yer...hehehe

the malay male said...

saya san isteri pun suka lamb tapi tak suka masak sndiri, suka order je kat kedai makan... huhu

Riedaffya ibrahim said...

akak suke ke...sy x suka...tekak x terima

umi alya said...

akak tak pnah lak beli.. sedap ye?

misz sheyla said...

ngeee nampak sedap

Reiko Masashi said...

emmm..dapnya..klaparan la tgk :P

AyueJean AJ said...

AJ suka sangat kak.....
Kalau dapat, mengadap je la...

Deqla Manjew said...

ooo... akak suka mkn kambing eh...deqla x suka la..sbb ada bau hamis tu lagi kan...

Tihara said...

dia tak hamis sangat lah deqla..eh tetiba je nyampuk..btw hubby akak paling suka kambing ni..akak kurang sikit2 :)

♥ Cmª shIemª ♥ said...

Salam kak intan..
uhuu...lamb.. cma reti mkn daging kambing..pening...

tp klu hasben ye.. mknn yg menjadi kegemaran rasullullah ni,peberet dia jgk..

nanieybarnieylurviey said...

Nani x suke tapi Lurviey suke sgt2.. :)

Syarifah Nadia Syed Mohsin said...

wah sedapnya,,tapi nad x boleh mkn bnyk nnti pening.. hihi

Nieda ramly said...

westen ye

Cik Nur™ said...

Nur teringin nak mkn lamb chop ni..
nanti boleh cuba buat mcm ni....

Sue-Rya Qistina said...

sedapnya!!!
pandai intan masak western food ye.
sue x reti nak buat. hehehe

Sally Yatiey said...

Sedapppp ni ;)

Cinta Misteri said...

Wahhhh merinade lamb. CiM ngan en.hubby pown suka mkn kambing. Dpt sup gearbox lagi laaaa mmg menghirup jer

Jemarisuri said...

kambing...no no..hihi..

QasehnyaRania said...

dah lama tak makan kambing..meanrik ni.boleh gak try,,pastu try dlm pemanggang ajaib ..hihi

*kak tenkiu ye..sama2 doakan ye

BUNDA a.k.a KN said...

bunda jarang makan kambing...tapi kalau dah ada depan mata layan jugak..

NinaAz said...

Salam kenal jemput singgh join GA nina ♥

Kesuma Angsana said...

KA x mkn tpi ini feveret hubby & anak2 hehehe

izan mama mia said...

wah....sedap tuu..sesekali kan..

NinaAz said...

Tq join ga nina. Hihi

Nieyxzha Hassan said...

Wah! Senang simple dan pastinye sedap! Org putih punsuka masak camtu je kan..diaorg suka pakai minyak zaitun tp kat kita ni mahai la plak minyk tu

Zira Aziz said...

..stkt ni, xberapa berkenanan nk mkn lamb..:P

jaakechik said...

erkkk... jaa x suka makan kambing! tak kisah ler dimasak apa jua cara sekalipun. tetap x suka, acaner tu?

wan nurul hezrina abd halim said...

i love lamb too kak.hubby n nurul n anak2 pun suka

mama aryan said...

akak boleh makan sikit2 je..