Followers

Wednesday, 24 April 2013

DIA IBUKU YG TERSAYANG

Inilah ibu , emak, mak saudara (kakak arwah abah) yang menjaga saya sejak saya bayi sehinggalah sekarang. Dialah ibu saya dunia akhirat. Saya sayang sangat kat emak walaupun saya ni jenis x ucap dengan kata tapi dalam ati saya , saya terlau sayangkan emak...rindu dekat emak hari2..

Emak saya kini dah x boleh berjalan. Kalau nak berjalan, emak akan kesot2..Emak tamau guna sebarang jenis tongkat atau apa pon..Emak lebih selesa bergerak dengan mengesot. Emak tinggal dengan kakak dan abang ipar sekarang. RUmah saya kosong jer sekarang. Anak buah jer rajin pergi cuci2 dan tengok2 apa2 yang patut. Sedih tgk rumah sebab rumah saya banyak simpan kenangan pahit manis namun itulah peredaran zaman.

Kalau balik ke kampung, kami akan ambil mak di rumah kakak dan  bawak balik ke rumah..Syukur encik firdaus suami yang baik. Dia akan mendukung emak kalau emak nak berjalan ke mana2 mcm g umah sedara, ambil ubat.. Dia sangat manjakan emak..Suap emak..Kadang2 saya lihat dari jauh, bergenang air mata saya.

Ya Allah, sihatkan lah ibuku HAJJAH FATIMAH BINTI HAJI SALLEH dan panjangkanlah umur ibuku.. Ameen ...
EMAK, SAYA SAYANG EMAK...TERLALU SAYANG

gambar emak semasa muda2 dulu..:)


16 comments:

Cik Nur™ said...

Ameen...
Sebak Nur baca...

Sayang Mak jugak..

MaMa Rey said...

sama mcm sy jg intan..tak ucapa dgn kata tp slm hati sgt sayang dgn ibu..sedih baca cerita intan ni..beruntung jg intan pny suami yg baik..harap ibu intan diberi kesihatan yg baik dn dipanjangkan usianya..amen,,

rindu pla ibu d kg..uwaaa..

Nurzakiah Hanum said...

amin

pinky said...

saya jgk sygkan mak sy....tak sabar nak balik jumpa bln 5 ni....=)

Falsya said...

tetibe rindu mak falsya ...padahal hari2 jmp..;((

Mrs Velentine said...

AMIN KAK..SEMOGA EMAK KAKAK DIKURNIAKAN KESIHATAN YANG SEMPURNA

fieda said...

Ya Allah berikanlah kesihatan yg baik pada ibuku jua AMziah bt Muda..amin..

fieda said...

maaf intan..bru sempat terjah sini..lama dh tak bw..

Deqla Manjew said...

amin ya rabbal alamin.... sedih la entri ni kak.. hukhuk...gmbr masa muda tu mak dgn sape?

Sue-Rya Qistina said...

amin amin..semoga mak intan sentiasa sihat ye. take care!

izan mama mia said...

sayang xleh tgk gambar mak masa muda2 tuu..gambar xkluar lak

mmg kasih ibu,..walau dia xder pun masih terasa..macam akak ler..kalau balik kg..cam ternampak jer kelibat dia dok tunggu depan rumah tgg akak balik tau sebab ctulah dia sll ddk tgg anak 2 balik...ish,..sob sob sob...ingat mak sudahhhh....

nurbijen said...

moga mak terus diberi kesihatan yang baik...
bertuah mak dpt menantu mcm en firdaus :)

Ratu Hatiku said...

Amin..... Semoga mak sht selalu dan panjang umur..
Sebak plak membacanya.. :(

CeqGu said...

intan, sebaknyaa..... bertuah dapat suami mcm tu. besar pahala tau.semoga emak intan sentiasa sihat dan dipanjangkan usia, amiinnn

Tihara said...

simpati dengan mak intan, akak doakan moga mak intan sihat selalu..syukur dapat suami yang penyayang, moga ada ganjaran buat kalian berdua.. insha Allah :)

Chic Na said...

semoga emak akak sentiasa dikurniakan kesihatan yg baik. ;)