Followers

Monday, 25 February 2013

KISAHNYER

Cerita ini tiada kena mengena dengan saya..sekadar berkongsi pengalaman kawan2..

Alkisahnya...


Lelaki itu: Awak nak buat apa  dengan kereta ini? Saya nak amek kereta awak ini balik ke sana.

Dalam ati perempuan itu: Aik? Kereta aku, aku punya suka la nak buat apa. Yang kau sibuk nak pakai keta aku apa pasal? nak eksyen depan kawan2 kau la tu konon kau  berkereta? *senyum perli*.

Lelaki itu: Saya nak beli keropok lekor untuk kawan2 saya? ( err kenapa kepok lekor jadi mangsa penceritaan aku..haha..cth je)

Perempuan itu berkata: So, kawan awak kirim dengan air liur la ye? Semua saya yang nak keluar duit sampai nak beli kepok lekor pon guna duit saya..Sudah la duit rumah sewa, top up, makan minum awak saya tanggung.

Aikkk??..Itu pon harap duit kekasih ke?? Almaklumlah perempuan itu berkerjaya, lelaki itu pula masih mencari2 arah..Mungkin perempuan itu masih buta dengan cinta yang diperkotak katikkan oleh lelaki itu. 

Memang naik lemakkkkk... Barang perempuan itu dibuat mcm barang dia..Lepas tu curangggg..dah curang tahu salah pastu nak ngamuk.Kantoi ! Perempuan tu rilek ja lepas tu..

Memula lelaki itu ok, tapi semakin lama semakin ambil kesempatan atas kebaikan perempuan itu. Dan satu lagi terlalu obses dengan 3 line nya. 

Perempuan itu rajin buat solat istikharah dan Tuhan tunjukkan kebenarannya. Bersyukur kerana perempuan itu tidak berkahwin dengan lelaki itu. 

Akhirnya perempuan itu mengambil tindakan yang betul dan berkahwin dengan lelaki yang selayaknya menjadi pelindung dirinya..Bertanggungjawab dan penyayang.  

Pengajaran: Kalau berkasih2an x payah nak over berkorban bagai..buang masa. Kalau bagus pasangan kita Alhamdulillah..kena yang macam kat atas, hampeh..apa pon x boleh. Jadi berpada2 lah....


25 comments:

nea lopah said...

Belum kawin dh mengikis... Jgnlah jadi buta mata buta hati kerana cinta.

Chic Na said...

err kejamnya. ambik kesempatan ke atas perempuan. dah tu tak reti menghargai. :(

the malay male said...

desperate sgt ke perempuan tu sampai sanggup diperlakukan mcm tu?

NaZiRaH @ Ezyra said...

setuju, kalau sebelom kawin dah macam tu, fikirlah selepas kawin nnt camna..

Nick Nashram said...

nak kapel takyah la duk cintan cintun bagai nak rak..kalah org yg dah kawen..hahah..anyway,kapel tu lom tentu lg jodoh.

umi alya said...

betul le org kata cinta itu buta

TiranaAduka said...

salam intan
Rambut sama hitam.hati lain2.

Terima kasih intan doakan anak ta

redza said...

jantan muka tembok ..xtahu malu

Falsya said...

yeahhhhh sokong kak intan!!!!!!...bersyukur dpt mok mok..eh tetibe!!!..hikhikhik

lieyalatif said...

Betul cik intan...jgn le kite buta kerana cinta...takut2 dihujung hari akan makan diri...

Suami yg kite cari tuk dijadikan ketua dan pelindung hukan yg mengabehkan boreh huhuhu....

Kesuma Angsana said...

mmg setujuuuuuuuuuuuu sgt2 !

wantie said...

belum kawin dah nampak. kalau dah kawin apatah lagi. lelaki mcm gini. bye bye...


syukur my hubby tak gitu.

ieda immi said...

adohai .. kalau boleh lari dari lelaki macam nie huhuh

Mimie Najib said...

alhmdulillah..saya & psngn rasanya belum berada ditahap ni.. :)

izan mama mia said...

nasihat berguna yg dok bercinta cinton tuu..jgn serah segala..

Deqla manjew said...

haha.. setuju sgt ngan akak... ingtkan pompuan je ada mata duitan.. lelaki pun ada.. hahahaha...

ros_reeza said...

alahai, tak sukanya dengansikap mengikis ni.. belum apa apa dah mintak macam macam...

Riedaffya ibrahim said...

setuju ngan akak....

amirini said...

hehehe.. agak kurang faham dengan penceritaan... tp pengajaran tu AmiRini sokong...
terbaik la akak...

nanieybarnieylurviey said...

Mmg bahaya kak..

♥ Cmª shIemª ♥ said...

salam k.intan..
hmm..ade mkna tersurat..
semoga lelaki2 di luar sana amik pengajaran..

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

dasar laki xguna.....

Cheq Kaq said...

Selalu buat semayang istikharah mohon petunjuk dari DIA..InnshaaAllah takkan tersalah buat pilihan

MaMa Rey said...

huh..paling tak suka la lelaki jenis mcm ni..

mama aryan said...

betul tu...