Followers

Sunday 8 December 2013

KELAS MEKAP 8/12/2013- PRESINT 18 PUTRAJAYA

Assalamualaikum semua. Alhamdulillah hari ini selesai KELAS MEKAP BERGERAK KE RUMAH ANDA!. Hari ini dua orang sahabat baik dan dua-dua nama Nadia. Maka sorang saya panggil Nad, dan seorang lagi saya panggil Nadia untuk elak kekeliruan. Kelas asas mekap ni saya pergi ke rumah Nad di Presint 18. Alhamdulillah selamat sampai dan yang terharu layanan Nadia dan Nad sungguh baik..Terharu..Tq Nad dan Nadia.:) 

Kelas bermula : Dalam jam 10.30 pagi.
Selesai habis : Dalam jam 1.15 petang
Barang-barang: Barang mereka sendiri yang mana ada ja dan barang saya juga:) 

Cara saya, saya ajar teknik mekap kepada mereka berdua dan mereka aplikasi pada muka mereka sendiri dan mereka saling membantu mekap sesama mereka. Saya tolong mereka sikit-sikit sahaja apply kat muka mereka sebab saya nak diaorang buat sendiri. Pelbagai teknik yang saya ajar pada mereka.  

Tapi saya sangat kagum sebab Nad dan Nadia sangat sabar dan hasilnya bagi mereka yang first time mekap betul sangat menakjubkan bagi saya. Syabas Nad dan Nadia. Jom kita layan gambar mereka. 

Gambar A: Saya ni memang pelupa. Nasib masa tengah bentuk kening saya teringat so baru permulaan mekap maka saya sempat snap gambar mereka. Nad,keningnya agak tebal dan Nadia pula keningnya sangat nipis dan hampir tiada penghujung bulu kening. See , Nad dan Nadia cuba buat kening mereka sendiri dan hasilnya seperti di bawah. Saya guna teknik sorok bulu kening. heheh. Gambar muka sahaja sebab saya menghormati mereka bertudung ya. Pandaikan Nad dan Nadia bentukkan kening walaupun mereka agak kekok..Tapi saya puji mereka, mereka tak putus asa.
Nad

Nadia

Gambar B: Mereka mekap sendiri dan cuba membantu antara satu sama lain. Muafakat la katakan..hehe..Mana mekap yang mereka ada ,mereka gunakan sebab saya nak selepas tamat belajar mereka
boleh guna barang yang mereka ada..  

                                                 





Gambar C: Sebelum memakai bulu mata palsu...Jom bergambar dulu..hehe. 




Gambar D: Selepas pakai bulu mata palsu dan beberapa touch up lagi. DAN INILAH HASIL KERJA TANGAN MEREKA SENDIRI! Kelas Asas Mekap Tamat!  Syabas Nad dan Nadia! 













Sesiapa yang nak mekap kelas/mekap dinner bolehlah hubungi saya di talian 017-3218351 (Intan)

9 comments:

Anonymous said...

Owhhhh...hahah...akak d jumpa....tq......

Anonymous said...

Ok...ok...akak dh faham dh...contohnya entri GA kan intan...biasanya blogger boh kat atas....hehe...tq juga utk intan....

Mizz Aiza said...

salam kenal.. wah.. cantik hasilnya.. :D

Cik Puan said...

Wahh...cantik hasil nya.natral x tebal sangat....best2..

Aisy Nasiha said...

Pandainya akak ajar.. nampak lawa mekapnya.. kalau anak murid pandai juga mmg bagusla cikgunya ni... harap makin bagus bisnes akak ni..

Unknown said...

semlm kat putrajaya? wahh..dah lps..huhu.. cantik la kak.. mekap simple tp berseri2 je nmpk..

Miss N™ said...

cantiklah..!

Unknown said...

wahhhh...santeknya

suwara entertainment said...

Wahhh..bestnya intan dah start wat kelas mekap..sue belum sempat nk wat kelas lg..x confident..hihi