Followers

Tuesday 24 September 2013

::::JIWA SAYA BUKAN LAGI DI SINI::::

Maafkan saya semua sahabat.. Saya sudah lama x online ..x blogwalking..maafkan saya ya para sahabat..

Saya agak stress sekarang. Ibu saya sudah tak sihat dan kesihatannya makin teruk sejak dua minggu lalu. Selepas pulang ke Kedah baru-baru ini saya pulang semula ke KL dan buat keputusan untuk cuti tanpa gaji untuk menjaga ibu di kampung.

Saya Cuma rasa sedih sekarang ini sebab saya sudah bincang dengan bos untuk cuti tanpa gaji dan dia benarkan..Cuma saya agak sedih sebab dia suruh saya habiskan kerja yang berlambak atas meja saya. Sampai bawa balik rumah namun apa yg paling sedih, bila dah hantar kerja, dia pulang balik kepada saya beberapa manuskrip untuk diolah balik dan semakin berganda kerja saya seolah kerja ini tiada penghujungnya. Saya ingat bila dah hantar dan tinggal beberapa kerat lagi kerja saya dapat selesaikan kerja saya tuu..

Memang ikutkan hati saya , saya nak resign sahaja tapi banyak hutang piutang yang perlu saya selesaikan dan kalau tak ada kerja camner saya nak bayar..every month mesti settle banyak perkara jadi tak boleh tak kerja. Tapi sekarang jasad saya sahaja di sini. Jiwa saya sudah di Kedah dengan ibu saya.

Semalam saya terlalu tertekan, saya telah  tulis surat resign. Saya sudah tak tahan. Tapi Maksu saya tahan saya supaya jangan hantar lagi. Kalau saya nak harap Encik Firdaus sorang saja kerja x boleh juga sebab gaji dia pun bukan gaji seperti engineer..bukan gaji seperti pensyarah…jadi saya sebagai isteri patut membantu suami meringankan bebannya.

Sesiapa yang ada peluang kerja biarlah gaji biasa2 sahaja, informlah saya..Saya rasa saya perlu resign dari kerja saya sekarang dan bekerja dengan hati yang lebih tenang dan paling penting ada tempat solat. Sekarang, kami sembahyang di stor brg (bawah tangga) dan tempat cleaner rest..Ada kerja area Kedah pun boleh inform saya juga..


Walau apapun, ini minggu terakhir saya kerja..habis je kerja ni saya blah balik kg..x kiralah kerja masuk lagi ke lepas ni.. 

21 comments:

pinky said...

sabarlah kak... setiap masalah ada penyelesaiannya....sy doakan kesihatan mak akak bertambah tambah baik...=)senyum ya kak... tak moh sedih sedih...=)

Anum said...

all the best

Unknown said...

Kak, sedihnya.... semoga masalah akak ni cepat selesai.

☾SHiemaCMa786☾ said...

Salam K.Intan..

Seandainya cma dpt menolong..
cma harap akak sabar dlm mengharungi ujian yg maha esa ini..

insyaAllah..semoga allah permudahkan segala urusan akak..

semoga mak akak kmebali sembuh spt sedia kala..

take care always sisi..

Cik Rose said...

Sabar ye akak.. dugaan buat akak.. ada ganjaran bagi yang sabar.. Ros doakan akak dapat kerja yang lebih baik dalam masa terdekat ni..

Kakzakie Purvit said...

Betul-betul dilema kalau beginilah situasinya intan. Niat suci biasa ada penyelesaiannya Insya-Allah...

Doa kakak juga moga mak beransur sembuh.

Unknown said...

kesian kat akak.. terok gak ye tmpt keje akk tu..solat pun kat bawah tangga je? xkan x sediakan bilik utk solat? ish.. xpelah kak.. rezeki ada di mana2.. deqla doakan akk cpt2 dpt keje yg lain.. yg pntg suasana keje yg x buat kita stress kan kak.. moga ibu akak cpt smbuh ye..aamiin..

Mia Kassim said...

Semoga masalah cepat selesai...semoga mak awak cepat sembuh ye..

musang said...

semoga kuat utk hadapi ujian ini dan semoga ibu kembali sihat

Chic Na said...

salam kak..

inshaAllah akan ada rezeki lain untuk akak.. lagipun akak resign sebab nak jaga mak kan.. mulia tu pengorbanan akak.. cikna doakan semua yg terbaik utk akak & mak akak.. semoga dipermudahkan segalanya..

Pykaa Pdott said...

Sedeyhnye akak . Hope akak bersabar bnyak2 oke . Pyka doakan mak akak cepat smbuh . N akak dapat keja yg dekat dngan mak akak . Sabar ea kaka mgkin nie ujian allah kat akak . Allah selalu uji hambanya . Dia uji tuh tnda dia sygkan akak . Sabar bnyak2 oke .

Miss N™ said...

sabar yea kak..nur doakan mak akak cepat sihat...dan segala masalah akak selesai segera...

insyaallah...

NaZiRaH @ Ezyra said...

salam akak, saya doakan segala urusan akak di permudahkan, insyaAllah ada keja kosong di area kedah, cuba akak buka http://www.mudah.my/ boleh usha2 kekosongan keja...

Masha Meisters said...

be strong sis...Allah tak beri ujian melebihi kemampuan kita...ada hikmah disebalik segala yang tersirat...

Unknown said...

kesian INtan..sabar ya Intan..akak doakan semoga segala urusan Intan dipermudahkan ya..sabar byk2 ya Intan

Miss Mirror a.k.a Sam said...

Kesiannya Intan.... tapi Kak Mirror percaya, anak yg baik spt Intan pasti Allah akan permudahkan segala urusan nanti. Moga emak Intan cepat sembuh dan Intan pun dpt keja yg Intan harapkan.

Nik said...

sedihnya. sampai mcm tu sekali layanan diorang. sabar yea. moga mak kembali sihat

Unknown said...

as-salam Intan..apa kabar hari ini..ibu dah sihat ke Intan

Syamimi Saad said...

sabar ye kak.. mmng keluarga di pentingkan dulu.. bab kerja tu, insyaAllah akan ada rezeki lain..

Unknown said...

sabar la kak...dugaan datang bertimpa...semoga tabah menghadapi..

RIZZNA said...

Intan..... apa yg berlaku ada hikmahnya. jangan bersedih, Allah pasti dah aturkan yg terbaik utk kamu.

pemergian ibumu bukan pengakhiran cerita, sekuel nya pasti dgn cerita ceria yg membuatkan kamu tersenyum terkenang kenangan mu dgn ibumu....

jgn bersedih kawan, kerja boleh cari, tapi ketenangan hidup....hanya Allah yg beri