Followers

Wednesday, 2 October 2013

IBUKU TELAH PERGI BUAT SELAMANYA

SUMBER DARI GOOGLE


Tepat jam 7:40 malam bersamaan 1 oktober 2013 ..ibu saya Hajjah Fatimah binti Haji Salleh telah pergi meninggalkan saya buat selama lamanya...


Sebelum arwah pergi saya sempat tukar pampers ..suap arwah mkn..paling saya sedih tatkala memohon maaf dan juga sedikit air mata ibu pada akhir nafas sambil arwah tidak henti mengucap kalimah syahadah.

Seperti yg arwah pesan dia mahukan saya yg memandikannya bila meninggal maka saya tunaikan dari mandi..mengkafankan arwah saya lakukan..sehingga ke liang lahad..tak terperi hiba saya...dan kerana ibu juga saya berhenti sudah dari tempat kerja sebab ibu saya ialah yg utama.. Kerja boleh cari tapi ibu hanya satu..


Al Fatihah buat arwah Hajjah Fatimah binti Haji Salleh...


29 comments:

mama ila said...

salam takziah untuk Intan dan keluarga...al-fatihah..semoga roh ibu Intan dicucuri rahmat

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

salam Cik Intan Berlian,Al-fatihah utk ibu trcinta.Semoga ditepatkn dlm golongan org2 yg beriman.Aaminn
Semoga cik intan berlian tabah & redho..k.atie pon pernah mengalaminya dulu..mmg sedih sgt.

ros_reeza said...

Al fatihah.. moga arwah ibu akak ditempatkan bersama orang-orang yang beriman.. sabar ye kak...

MaMa Rey said...

al-fatihah buat arwah ibu Intan..
terkejut akak.. baru tny Intan..




♥ ROS ♥ said...

kak.. sabar bebayk yer.. salam takziah.. semua org akan merasai perasaan ini.. kali ni mungkin akk, seterusnya xtau kan :(

semoga kita terus tabah dan mendoakan kbahagiaan ibu di sana :))

the malay male said...

AlFatihah...semoga di rohnya dicucuri rahmat.

Nurzakiah Hanum said...

al-fatihah

nea lopah said...

Terkejut masa baca post dalam FB akak. Semoga rohnya di cucuri rahmat.

Deqla Manjew said...

sedihnya kak.. semlm deqla ada terbaca kat fb..tp maaf x dan nak komen.. mohon akak bertabah ye.. mmg perit nak terima smua ni.. even arwah ayah deqla pegi pun sampai sekrg masih terasa ... Al-fatihah buat arwah ibu akak, Hajjah Fatimah binti Haji Salleh.. moga rohnya dicucuri rahmat & ditmptkan di kalangan org2 yg beriman.. Aamiin..

Sya Mimie said...

salam takziah kak.. al fatihah..

Farah Waheda Wahid said...

salam takziah dan al-fatihah. akak tabahkan hati yer...

redza said...

takziah ya...semoga beliau ditempatkan dikalangan orang beriman..al-fatihah

Kakzakie said...

Innalillahiwainna ilaihi roji'uun.. Luruh airmata kakak intan. Perginya ibu tak membawa kekesalan intan kan.. sebab niat nak jaga telah tertunai. Biralah rohnya tenang di sana.

Khususon ila-ruhi almarhumah Hajah Fatimah binti Haji Salleh Al-Fatehah...

Kakzakie said...

Takziah dari kakak intan... sabar ye dik. Kita pun akan pergi juga satu hati kelak.

Cik Aini said...

al -fatihah..moga arwah ibu k.Intan ditempatkan d kalangan org beriman.amin sabar byk2 ye kak..mmg sgt2 hiba kalo yg hilang tu ahli keluarga terutama ibu kita..Ai dah alaminya kak...

CikLily Putih said...

tazkiah di ucapkan, semoGa tabaH menGHadapinya..

NaZiRaH @ Ezyra said...

menitis air mata saya baca entry ni... moga akak tabah... al fatihah..

Ibu Lala said...

Moga ibu intan ditempatkan dikalangan org org yg beriman. Amin. Sabar ye intan.

izan mama mia said...

al-fatihah
takziah intan....doakan mak aman di sana..tentu dia cukup gembira atas apa yg telah intan lakukan untuknya....mg intan tabah

aizamia3 said...

Al-Fatihah buat arwah.. Moga Cik Intan dan keluarga kuat dan tabah dalam mengharungi dugaanNYA.

umi alya said...

Salam Takziah buat Intan sekeluarga.. moga rohnya dicucuri rahmat, aamiin

eita said...

alhamdulillah kan intan dapat jaga mak sebelom hayat dia...
dah selesai semua leh cari keje lain kan...moga murah lagi rezeki intan..


al fatihah untuk mak ..
moga arwah sentiasa di cucuri rahmat allah...

Cik Nur™ said...

Al-fatihah...
sabar byk2 kak...
Alllah lebih menyayangi Arwah...

Riedaffya ibrahim said...

Al fatihah...salam takziah buat akak...kuatkan semangat dan tabahkan diri akak ye..

Maria Firdz said...

AlFatihah buat ibu akk... moga rohnya ditempat org2 yg soleh..dn beriman..

ainil fazieda said...

sdihnya sis :'( tabahkan hati ya . Semoga beliau ditempatkn dikalangan org2 yg beriman . aminn !

Miss Mirror a.k.a Sam said...

Sedihnya Kak Mirror dengar Intan. Tapi apakan daya, Allah lebih menyayanginya. Takziah buatmu. Moga tabah menghadapi.

Tihara said...

salam takziah, maaf..akak lambat bw..
al fatihah..moga ruhnya dicucuri rahmat..sama2 kita bersabar, kita akan menyusul..

Cinta Misteri said...

Alfatehah.........

salam takziah dari CiM sekeluarga. harap Intan tabah mengharungi kehidupan tanpa ibu tercinta.