Followers

Monday, 10 June 2013

RESIPI AYAM KICAP DARI REMPAH MASAK HITAM KAK IZAN MAMA MIA

MULA2 SEKALI MINTA MAAF GAMBAR X ADA SEBAB RUPANYA DAH TERDELETE DARI ALBUM DALAM LAPPY SAYA. SORRY KAK IZAN:(


Tapi serius sedap.!!!

Bahan-bahan:
Ayam (sebab daging x ada jd sy tukar kepada ayam).
Rempah Kak Izan
Kicap
Kerisik
Minyak
Bawang untuk menumis
Daun bay
Gula / aram

Cara-cara nak masak ada di peket rempah daging masak hitam yang kak izan sediakan. jadi jangan risau.follow je..
Selebih tu korang pandai2 la reka atau nak tambah pape..

Cara-cara:
Perapkan ayam dengan rempah tu dan kicap
lepas tu tumis segala bawang semua dan masukkan ayam tadi
lepas tu masukkan la bahan-bahan lain, ada kentang ke apa ke
Siap dihidangkan. resipi ni sgt mudah dengan adanya rempah tu. 

Suami saya bertambah2 makan nasi tau..sedap katanya. Ada pedas..ada manis. Cukup rasa! Saya memang syorkan siapa nak beli rempah daging masak hitam, silalah cari KAK IZAN MAMA MIA. servis memang mantap.:)) Tq kak atas rempah ni..In Shaa Allah akan beli lagi.. 

  



20 comments:

Cik Nur™ said...

Nur hari tu buat daging..
mmg sedaplah..
:)

AyueJean AJ said...

Walaupun tak bergambar, tetap nampak sedap bila baca ayat tu...
hehhehheheh..

Nurzakiah Hanum said...

sedapnya

redza said...

sampai bertambh-tambah suami tu ye..mesti sedap giler

Mimi Azirah said...

Walaupun xde gmbr yp sy dpt rasekan aura kesedapsn lauk akak msk nih

Fiza Rahman said...

Terbayang² walaupon tak der gambar. Ramai kata rempah ni sedap. Nak try beli juga lah.

Riedaffya ibrahim said...

kalo da bertambah mesti best kan..nak beli jugak le..

Deq's Qienz said...

pregnanat kali ni..mmg dq suka makan nasik mamak kuah masak itamm..sedappp.heheee

mama aryan said...

akak ni tak sempat lg nak jumpa izan amik rempah ni,pada hal rumah dekat2 je

Deqla Manjew said...

lor.. sygnya xde pic.. xpe nnti buat lagi jgn lupa snap ye kak.. hihi..

♥ Cmª shIemª ♥ said...

Salam K.Intan tin tin..

wehuuuu..
cma dah beli..dah rase..
mmg super duper triple sedappp..
tunggu nk order lg je ni..

rempah hitam mama mia mmg terbaekkk ;)

nuyui a.k.a miss YUI said...

bc pun dah terasa sedapnya..huuh

QasehnyaRania said...

as-salam.

maaf kak lama tak singgah.
ciksu bercuti.akak sihat ke?
bby camna :)

sedapkan :)

Kesuma Angsana said...

setju mmg sedap sebab KA pun dah beli & cuba hehehe

Cho Zila said...

dah mencuba nyer yerk.. tentutlah sedap kan..

MulutPayau said...

Walau tak de gambar...dah terbayang ksdpannya...
Anak2 akak pun suka resepi Yg ada kicap...

wan nurul hezrina abd halim said...

kecur dah air liur..yun ngah puasa dr semalam.beru tercarik2 resipi nak masak hainie=)

fieda said...

mmg sedap guna rempah ni

Chic Na said...

wahh macam sedap je. nak buat jugak la.

izan mama mia said...

tq intan...sbb dah mencuba... hihhii... len kali letak gambar tau...kikikik...