Followers

Friday, 2 August 2013

RESIPI MINUMAN AVOCADO

Saya memang suka try. Saya x pernah makan avocado tapi sejak tgk org makan , saya teringin juga. Curious juga nak tau apa rasanya. Rasa? x ada rasa apa..Cuma lemak ja. Saya beli pon 3 biji ja..tu pon sebab nak juga rasa..sebelum ni bubuh dalam burger. Kemudian saya cuba buat minuman.

Saya kalau teringin saya cuba juga cari tapi kalau dah mahal gila makanan tu ,idakla saya tergedix2 nak. Biarlah kita guna bahan-bahan yang murah tapi kita pandai olah sendiri agar nampak menarik. 

Saya buat ni beberapa hari yang lalu. Ni pon sendiri sendiri je try.

Bahan-bahan:

Sebiji buah avocado buang bijinya
Susu pekat dalam 2 – 3 sudu besar
Air                                   
Alternatif lain (mungkin boleh combine sekali dengan pisang)
Ais sedikit

Cara-cara:
  • Blend semuanya sekali. Pastu tuang dalam cawan.
  • Saya taktau nak kategori minuman ni kategori jus ke. smoothie ka…x apa lah..janji boleh minum.
  • Kalau tak kena dengan selera korang, maaf la ya..selera saya ok …sebab rasa lemak2 berkrim..hehe..

19 comments:

the malay male said...

x berani nak cuba jus buah yg pelik2 ni..huhu

redza said...

saya tak pernah makan avocado

wantie said...

kalau utk kesihatan apa salahnya mencuba kan... org malaysia ni memang asing le kalau sebut avacado kan..kan..

Deqla Manjew said...

deqla tgk mcm x sesuai ngan tekak deqla la kak..haha.. tp lom cuba lom tau gak kan.. rajin akak try.. ;)

umi alya said...

kt sini xder jual buah ni..

Ratu Hatiku said...

Xpernah minum la air nie, kalau nak buat kulit avocado tu kena buang ker? :D

Sally Yatiey said...

X pernah lagi minum air avocado ni ;D

mujadafewa.my said...

adusss,,, nak kena beli buah ni dulu,, baru boleh buat,, hehe

♥ Cmª shIemª ♥ said...

salam k.intan...
avocado..? oh my..cma scary bile tgk buah ni..tak tau kenapa mindset pala otak kata buah ni x sedap... ngeeee...

thanks 4 the recipe kak.. bonda cma suke ni.. nnti nk buatkan utk die.. :)

Lelaki said...

x pernah rasa jugak.

eita said...

tak pernah mencuba lagi..

Che Rosliza Che Mat said...

pasti sedap...boleh cuba nanti..

izan mama mia said...

tak pernah try laa jus ni
kena try ni

Cik Nur™ said...

setengah org mmg boleh terima setengah org pulak mmg tak boleh terima..nanti2 nur nak cubalah.. :)

Riedaffya ibrahim said...

sedap ke kak?

Nieda ramly said...

pernah cuba masa di Indonesia .tapi tak tahan pekat likat sangat lah...

Nieda ramly said...

pernah cuba masa di Indonesia .tapi tak tahan pekat likat sangat lah...

mama aryan said...

salam intan...

akak penah minum sekali minumam ni kat wong solo, jus alpukat namanya
sedap tp pekat sgt diorg buat...

akak balik pahang je,maklum la rumah akak dgn en.azmi dekat2 je, takyah gaduh2 hehehe...

terima kasih doakan akak ye..

selamat hari raya intan

Sya Mimie said...

xpernah rasa buah tu..