Followers

Monday, 5 August 2013

REBAN AYAM TERBAKAR KE?

Kisah ini berlaku baru -baru ini masa bukan puasa, sorry x sempat nak snap gambar .


“Cuk, reban ayam terbakar ke?” tanya Encik Firdaus.

“Hoh!? mana ada reban? camner leh boleh b kata reban ayam terbakor ni ha?” sambil mata aku bulat-bulat terkejut..(camner eh mata bulat2 terkejut tu..haha)

“Ni ha, kaki ayam cuk goreng semua ni hangit2 belaka…” kata Encik Firdaus sambil pegang kaki ayam sambil wat gaya cam ayam nak cakar..

Kot kot ayam tak sempat lari dari reban abes terbakar termasuk kakinyaaaa… adeh laki aku nihhh…

Adeh adeh……kaki ayam tu jadi gitu sebab aku perap dengan pelbagai rempah termasuk kicap tu jadi cam hangit lepas digoreng..koh koh koh…

Esok lusa kalau buat sup kaki ayam, aku nak cakap kat Encik Firdaus..” Ni ha, reban ayam tenggelam dalam banjir!” hehe..


Oklah, ni mungkin entry saya yang terakhir untuk minggu hari raya..lepas balik bercuti barulah saya sambung balik up entry..jadi mungkin dalam bercuti berhari raya tu saya memang tak bw ke rumah kalian..jadi jangan marah naaa.;))


Di kesempatan ini saya ingin mengucapkan:


Selamat Hari Raya Aidilfitri
Maaf Zahir dan Batin 

21 comments:

TelingaBulat said...

hehehe ingt terbakar sungguh.
jempot ke blog kitew ;)
salam aidilfitri

Nurzakiah Hanum said...

selamat hari raya aidilfitri
maaf zahir n batin

Ratu Hatiku said...

hihihi.... xpsl2 kata kaki aym terbakar ya..
Selamat hari raya dear.. Raya dtg umh eh.. :D

the malay male said...

selamat hari raya, maaf jika ada terkasar bahasa ketika memberi komen di sini

Riedaffya ibrahim said...

hihihi..nakal en firdaus ye..akak da start cuti ye...selamat ari raya kak...maaf zahir batin..kalo ade tersilap kata..tersilap gurau...angpau??heee

Deqla Manjew said...

alahaii so sweet la akak ngan hubby.. lawak la plak, reban kena banjir! haha.. adeyh mcm2.. ;p

kak, SELAMAT HARI RAYA, MAAF ZAHIR BATIN! =)

lieyalatif said...

**selamat hari raye aidilfitri...mohon ampun maaf zahir dan batin...moga2 kite mendapat keberkatan di syawal yg mulia .....

hati2 pulang ke kg yeak...

Kakzakie said...

Kalau banir gebu kaki ayam tu Intan:)

Salam aidilfitri dan maaf juga dari kakak ye Intan.

TiranaAduka said...

salam intan
Lawatan ramadhan terakhir tirana aduka

redza said...

selamat hari raya

ieda immi said...

ahahha ingatkan apa lah tau dik ! ..

selamat hari daya dikk
mohon maaf lahir batin ! ;)

Kesuma Angsana said...

slm singgah & ucap selamat hari raya maaf zahir & batin yer !

MulutPayau said...

Selamat hari raya dik..maaf zahir batin..

Sayangku Zie said...

selamat hari raya maaf zahir batin

ainil fazieda said...

buat lwak :) hehe . Selamat Hari Raya maaf zahir batin kak intan :D

nea lopah said...

selamat hari raya aidil fitri, maaf zahir batin

Cik Nur™ said...

ingatkan betul2 la reban terbakar..hehehe

apapun...

selamat hari raya kak.. :)

Cheq Kaq said...

Selamat Hari Raya akak..maafkan yaya kalau ada tesilap kata & terkasar bahasa..

Fiza Rahman said...

Salam Aidilfitri buat intan & family.

QasehnyaRania said...

la.ingt betoi2.hihi

selamat hari raya :)

Sya Mimie said...

funny husband akk ehh..hehe