Followers

Tuesday, 6 August 2013

JUS ALPUKAT

Serius saya tak pernah minum jus ni, tapi saya imagine resipi ni..Orang yang pernah gi Bandung mungkin tahu jus ni ..Saya tak pernah pergi jadi terpaksalah saya imaginasi sendiri. Tapi suami saya suka sangat lepas saya try buat.

Bahan-bahan: 
Satu avocado (buang biji semua) 
Susu kotak kecil 
2 atau 3 sudu susu pekat manis
Ais batu
Coklat cair.( SAYA GUNA CHOKI CHOKI JE)

Cara-cara :
Blend semua kecuali coklat cair
Lepas dah blend tuang dalam cawan ..buh coklat cair.. saya buh choki choki je..x kuasa nyah nak g beli cekelat cair bagai..
Minum.argghhh sedappp

15 comments:

MaMa Rey said...

bubuh choki2..wah menarik..
teringin nak cuba jus ni..bahan2nya pun mudah saja..

Riedaffya ibrahim said...

nampak sodap ni..

Deqla Manjew said...

kak intan ni suka mencuba ye.. rajin pulak tu buat sendiri.. amboii sedap sgt ke ni kak? kemain lagi argghh dia tu.. hihihi...

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

Salam Intan.Selamat hari raya Intan....klu ada silap & salah k.atie,kemaafan k.atie pinta yer.Semoga lebaran kali ini lbh membahgiakn Intan sekluarga

Masha Meisters said...

hhyyy...salam aidilfitri...follow intan berlian...salam perkenalan juga ;-)

Cik Nur™ said...

mmg ramai yg cakap sedap..
nur sendiri pun belum pernah cuba...
nanti nak cubalah. :)

Fiza Rahman said...

Saya tak pernah lagi minumj air ni intan ☺☺

Cho Zila said...

tu sudah baguih kalau gi kedai mahai weh... selamat hari raya...

LYAfrina said...

huhu..sedap ke??? bru dgr nama ni/..

salam aidilfitri
maaf zahir n batin

TelingaBulat said...

ok nmpk warna nyee menarik..ok haus jadinye nii..nasib la kat opis hehe ;p

QasehnyaRania said...

1st time tgk.1st time dengar

hainom OKje said...

Tak pernah jejak kaki ke Bnadung,... kesiankan mak!hehe
Tapi ayaq tu mmg nampak menarik!

Mimi Azirah said...

Sedapnye kak

Sya Mimie said...

pndai akk ubah buh choki2 ye..hehe

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

hihihi nasib ader choki2 kak klu x kena jg la g beli cekelat kihkihkih