Followers

Thursday, 28 November 2013

KISAH HELMET

On the way gi kerja naik motor, sampai kat Jalan Sentul , husband masuk ke Petronas. Selepas isi minyak,terus deru naik motor.

Saya rasa sejuk dan nyaman..argh segar dan indah.  Sambil menikmati alam yang indah di pagi hari..Tiba-tiba ..gulp…(telan air liur) Oh patutlah terlebih segar! Kepala ringan sebab tak pakai helmet!
image from google

B! Helmet cuk! Berdesup laki ku corner melawan arus patah balik ke Petronas. Gedeguk gedeguk bunyi motor naik laluan pejalan kaki..ah akhirnya sampai ke Petronas.


Sekali baiya Bangladesh panggil kami .Nasib la baiya tu baik tolong simpankan helmet saya..Syukur, Alhamdulillah..Opss cepat rempit ke tempat kerja…Kali ni rasa lebih selamat sebab ada helmet..heeeeee

14 comments:

Cik Eka said...

eka pun penah tak pakai helmet. rasa ringan je kepala. hahaha
nasib baik baru sampai simpang, patah balik

Kakzakie said...

Hihi.... mujur tak kena bebel en suami. Kelakar betullah Intan ni tau. Syok-syok semilir angin kisahnya tak berhelmet!!

Qhaifa Nur said...

nasib baik polis tak nampak intan ha..ha..
baik juga baiya tu tolong simpan...

Nurzakiah Hanum said...

penting kan

Cik Puan said...

Haahahhaaa...seb baik ingat.

Kesuma Angsana said...

hehehe lucu ler pulak !

redza said...

mujur xterserempak dgn polis hehe

Cik Cammy Lia said...

hehe mesti lucu je kan..ahaks

C.M.A @ CikMoonAdnan said...

hehehe...camne leh terlupa helmet? sib baik ingat.... kalo tetiba kena tahan, baru terperasan..naya je kan..kan...

QasehnyaRania said...


sabaq je la. boleh pi tinggai helmet.hihi

hainom OKje said...

Sayang ketat ketat terus kat baiya Bangla tu hehe

Mimi Azirah said...

hahaha..klaka la kak intan nih..helmet leh lupe pakai...

Wirda Amir said...

Hehehehe....byk yg difikirkan agaknya....

♥ Cmª shIemª ♥ said...

salam k.intan..
hehe..mencuit hati..cma pernah merasa teringgal helmet ni..dah jauh baru perasan..haru sungguh :p